Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych
MASERATI 3500 (1957-1964)
Wybierz model samochodu:
Samochód o nazwie 3500 GT (Granturismo) został oficjalnie przedstawiony w marcu 1957 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Był pierwszym modelem tej marki przeznaczonym do produkcji w większej serii. Pierwsze egzemplarze wykonano w grudniu tegoż roku. W konstrukcji wykorzystywano rozwiązania znane z samochodów wyścigowych tej marki.
Strukturę nośną pojazdu stanowiła rama kratownicowa spawana z rur stalowych. Nadwozie w formie trzybryłowego coupe opracowano w firmie Carrozzeria Touring, gdzie również było produkowane. Wnętrze zaprojektowano w układzie 2+2, a w tylnej części znajdował się spory bagażnik. Zadbano także o eleganckie i bogate wyposażenie wnętrza.
Do napędu wykorzystano silnik pochodzący z wyścigowego modelu Tipo 350S, który został dostosowany do pojazdu drogowego. Była to sześciocylindrowa, rzędowa jednostka z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, o pojemności skokowej 3,5 dm3, zasilana poprzez trzy gaźniki.
Napęd przenoszony był na koła tylne poprzez czterobiegową mechaniczną skrzynię przekładniową.
W 1960 roku rozpoczęto produkcję otwartej wersji nadwoziowej Spider. Dwuosobowe nadwozie powstawało w firmie Carrozzeria Vignale i miało rozstaw osi skrócony o 100 mm. Pod względem stylistycznym nawiązywało do wersji coupe. Inne włoskie firmy nadwoziowe również proponowały swoje nadwozia, ale nie podjęto ich produkcji.
W następnym roku przeprowadzono modernizację tych pojazdów. Zmiany objęły zarówno nadwozie jak i zespoły mechaniczne. W nadwoziu zmiany miały charakter kosmetyczny. Nieco zmienione szyby przednia i boczne wpłynęły na ukształtowanie dachu, delikatnie zmieniono wlot powietrza i zastosowano prostokątne lampy przednich kierunkowskazów w miejsce okrągłych. Skorygowano również lampy tylne.
Nowością było wprowadzenie zasilania silnika poprzez wtrysk benzyny (wersja GTI), co wpłynęło na wzrost osiągów. Wprowadzono nową pięciobiegową skrzynię przekładniową, a hamulce bębnowe kół przednich zmieniono na tarczowe.
Zakończenie produkcji tych samochodów nastąpiło w 1964 roku. Ogółem wykonano 2226 egzemplarzy, w tym 242 sztuk w wersji Spider.