Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
OPEL ASTRA F (1991-1998)

Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
KABRIOLET 2-drzwiowy
KOMBI 5-drzwiowy
NOTCH-BACK 4-drzwiowy
Produkcja modelu Astra ruszyła w 1991 roku w zakładach Opla w Niemczech oraz w brytyjskich zakładach Vauxhall. Początkowo, od września 1991 roku, produkowano tylko nadwozia typu hatch-back (trzy- i pięciodrzwiowe), ale pod koniec tegoż roku wprowadzono także wersję z pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi. Obłe sylwetki tych pojazdów miały lekko klinowy zarys boczny i płynne ukształtowanie powierzchni. Nadwozie kombi wyróżniało się stosunkowo dużą pojemnością przestrzeni bagażowej.
Od początku oferowano szeroką gamę silników, składającą się z pięciu benzynowych jednostek napędowych oraz dwóch silników Diesla. Silniki benzynowe mieściły się w zakresie pojemności skokowej od 1,4 do 2,0 dm3, natomiast Diesle to wolnossąca i turbodoładowana wersja silnika o pojemności 1,7 dm3.
W skład gamy modeli Astra wchodziła także usportowiona wersja GSi (Grand Sport injection) dostępna z silnikiem o pojemności 2,0 dm3 ( w wersjach 8- i 16-zaworowej).
W 1992 roku gama nadwozi została powiększona o czterodrzwiowe nadwozie typu notch-back, natomiast w następnym roku na rynek trafił kabriolet opracowany i wytwarzany we włoskiej firmie Bertone. Zwiększono także liczbę wersji silnikowych.
W sierpniu 1994 roku przeprowadzono "face-lifting" dla całej rodziny. Zmieniono kształt wlotu powietrza, wprowadzono białe klosze kierunkowskazów, lakierowane zderzaki, a tylne lampy łączyła ozdobna nakładka z czarnego tworzywa. Wzmocniono strukturę nośną nadwozia i wzbogacono wyposażenie standardowe. Zmienił się również kształt kierownicy. Równocześnie "odmłodzono" gamę silników. W 1996 roku układ ABS stał się standardem.
Produkcję podstawowych wersji (hatch-back i kombi) zakończono w niemieckich i brytyjskich fabrykach w 1998 roku. Produkcję kabrioletów tej rodziny zakończono we Włoszech w 2000 roku.
Niektóre modele pierwszej generacji były nadal wytwarzane pod nazwą Astra Classic w nowej fabryce Opla w Gliwicach (do połowy 2002 roku).

















