Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych
OPEL MOKKA (2012-2019)
Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Model o nazwie Mokka jest zaliczany do kategorii miejskich crossover'ów, a jego oficjalny debiut odbył się w marcu 2012 roku, podczas genewskiego Salonu Samochodowego. Produkcję tych pojazdów zlokalizowano początkowo w fabryce koncernu General Motors w Korei Południowej. Sprzedaż na rynkach europejskich rozpoczęto dopiero pod koniec 2012 roku. Bliźniacze modele oferowane są także pod innymi markami koncernu GM jak Buick, Chevrolet i Vauxhall. W 2014 roku produkcję tych pojazdów podjęto również w hiszpańskiej fabryce Opla.
Model Mokka powstał na platformie Sigma II i otrzymał zwarte nadwozie o długości około 4,3 m. Nadwozie miało układ pięciodrzwiowy i dość dynamicznie ukształtowaną sylwetkę.
Gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników benzynowych o pojemności skokowej 1,4, i 1,6 dm3 oraz silnika Diesla o pojemności 1,7 dm3. Bazowym silnikiem była wolnossąca jednostka 1,6 dm3, natomiast pozostałe były wyposażone w turbodoładowanie. Stosowane były pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie przekładniowe. W ofercie znalazły się dwie wersje układu napędowego. Podstawowe wersje mają napęd kół przednich, ale dostępne były również samochody z dołączanym okresowo napędem kół tylnych (4x4).
Końcem 2014 roku wycofano z produkcji silnik Diesla o pojemności 1,7 dm3 i wprowadzono nową jednostkę tego rodzaju, o pojemności zmniejszonej do 1,6 dm3.
W marcu 2016 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie przedstawiono zmodernizowaną wersję modelu Mokka, a do jego nazwy dopisano literę X. W ramach face-liftingu zmieniono oba zderzaki, wlot powietrza oraz przednie i tylne lampy. We wnętrzu wprowadzono nowe rozwiązanie centralne konsoli, z zbudowanym ekranem dotykowym.
Istotną nowością było wprowadzenie do gamy jednostek napędowych nowego dynamicznego silnika benzynowego, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa. Łączono go z automatyczną skrzynią przekładniową i dołączalnym napędem tylnych kół. Wiosną 2018 roku wycofano podstawowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3 i zastąpiono go turbodoladowanym o pojemności 1,4 dm3.
Zakończenie produkcji tej rodziny pojazdów nastąpiło w czerwcu 2019 roku.