Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
OPEL OMEGA B (1993-2003)
Wybierz model samochodu:
KOMBI 5-drzwiowy
NOTCH-BACK 4-drzwiowy
Późną jesienią 1993 roku wprowadzono na rynek drugą generację Omegi. Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie uległa zmianie. Nowe nadwozia miały bardziej obłe kształty, ale rozstaw osi pozostał bez zmian. Wzmocnienia nadwozia i bogatsze wyposażenie spowodowało wzrost masy własnej o około 100 kg.
Wprowadzono nowe silniki z rodziny Ecotec. Były to jednostki czterocylindrowe o pojemności skokowej 2,0 dm3 oraz silniki w układzie V6 o pojemności 2,5 oraz 3,0 dm3. Również nowy był silnik o pojemności 2,5 dm3 pochodzący z firmy BMW.
W 1997 roku gamę silników powiększono o własny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3.
Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie n/Menem w 1999 roku zaprezentowano zmodyfikowaną rodzinę Omegi. Face-lifting objął przednią i tylną część nadwozia. Jego długość całkowita zwiększyła się o 90 mm.
Gamę silników powiększono o benzynową jednostkę napędową o pojemności 2,2 dm3.
W roku 2000 wprowadzono trzy nowe silniki. Dwa z nich to benzynowe jednostki w układzie V6 o pojemności 2,6 i 3,2 dm3, a trzecim jest turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 3,2 dm3. Opracowano też amerykańską odmianę Omegi, która w latach 1996-2001 była sprzedawana jako Cadillac Catera.
W lecie 2001 roku dotychczasowy silnik Diesla został zastąpiony nową konstrukcją dostarczaną z firmy BMW. Był to sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,5 dm3, wyposażony w system wtrysku Common Rail.
Zakończenie produkcji samochodów Omega nastąpiło w połowie 2003 roku. Ogółem wykonano nieco ponad 797 tysięcy tych pojazdów. Bezpośrednim następcą stał się model Vectra trzeciej generacji, oznaczonej literą C.