Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych - PEUGEOT (1889-...)
Rodzina Peugeot założyła swoje pierwsze zakłady mechaniczne w 1810 roku. W 1885 roku bracia stryjeczni Armand i Eugene Peugeot utworzyli firmę "Les Fils de Peugeot Freres" specjalizującą się w produkcji rowerów. Jako znak firmowy stosowano sylwetkę lwa. Cztery lata później Armand Peugeot wraz z Leonem Serpolletem skonstruowali pierwszy samochód Peugeot, w którym zastosowano silnik parowy. Jednak od 1891 roku zaczęto stosować w pojazdach wyłącznie silniki benzynowe, które początkowo kupowano od niemieckiej firmy Daimler. Pojazdy szybko zdobyły uznanie i skala produkcji systematycznie wzrastała.
Jednym z bardziej znanych pojazdów jest niewielki model o nazwie Bebe, którego produkcję rozpoczęto w 1913 roku. Konstrukcję tego pojazdu opracował Ettore Bugatti. Samochody Peugeot odnosiły liczne zwycięstwa w wyścigach co potwierdzało wysokie walory techniczne pojazdów tej marki.
W 1925 roku Peugeot przejął firmę Bellanger specjalizująca się w produkcji taksówek, a w 1927 roku słynną firmę De Dion-Bouton.
Od 1930 roku zaczęto stosować trzycyfrowe oznaczenia wszystkich modeli samochodów Peugeot, z tym że cyfrą środkowa było zawsze "0". Pierwszym z nich był model 201.
Po zakończeniu II Wojny Światowej uruchomiono produkcję przedwojennego modelu 202, a pierwszą nową konstrukcją był model 203 (1948). Jego następcą był uruchomiony w 1955 roku model 403. W tym modelu od 1959 roku zastosowano silnik Diesla, który powstał jako własna konstrukcja. Od tego czasu niemal każdy model Peugeota dostępny był z takim ekonomicznym silnikiem.
Początkiem lat 60-tych Peugeot podjął współpracę z włoską firmą Pininfarina, która zaprojektowała liczne nadwozia dla kolejnych modeli Peugeota.
W 1965 roku wprowadzono do produkcji pierwszy model samochodu z napędem przednim. W latach 1974-75 Peugeot wykupił od firmy Michelin akcje firmy Citroen i utworzył grupę przemysłową o nazwie PSA. W 1978 roku grupa PSA wykupiła od koncernu Chrysler jego europejskie zakłady, a produkowane w nich samochody nosiły od tego momentu tradycyjną brytyjską markę Talbot (do 1987 roku).
Fabryki i montownie samochodów marki Peugeot znajdują się obecnie w kilkunastu krajach świata, także w Azji i Afryce.
Samochody osobowe i dostawcze tej marki są w znacznym stopniu zunifikowane konstrukcyjnie z modelami Citroena. W marcu 2017 roku grupa PSA kupiła od koncernu General Motors Company marki Opel i Vauxhall.
W 2019 roku koncerny FCA i PSA prowadziły rozmowy dotyczące ich fuzji. Jesienią tegoż roku porozumienie zostało zawarte, a w połowie 2020 roku ogłoszono nazwę nowego koncernu - Stellantis. We wrześniu 2020 roku grupa PSA odkupiła swoje udziały w chińskiej firmie Dongfeng Motors. Pod zarządem koncernu Stellantis znalazło się 14 marek samochodowych. pochodzących Francji, Włoch i USA, w tym Peugeot. W styczniu 2021 roku proces fuzji koncernów FCA i PSA został zakończony.