Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych
PEUGEOT 106 (1991-2003)
Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Model 106 reprezentował markę Peugeot w segmencie rynkowym B. Debiut tego modelu odbył się w sierpniu 1991 roku. Dwubryłowe nadwozie typu hatch-back miało spokojną, ponadczasową sylwetkę. Wnętrze pojazdu zapewniało dobre warunki jazdy dla pięciu osób. Początkowo produkowano jedynie wersję trzydrzwiową. Gama silnikowa składała się tylko z silników benzynowych o pojemności skokowej 1,0 , 1,1 oraz 1,4 dm3. Napęd na koła przednie odbywał się poprzez mechaniczne skrzynie przekładniowe o czterech lub pięciu biegach.
W 1992 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu zaprezentowano pięciodrzwiową wersję nadwoziową oraz nową wersję silnikową wyposażoną w wolnossący silnik Diesla o pojemności 1,4 dm3.
W następnym roku gama modeli 106 została powiększona o usportowiony model o nazwie Rallye z dynamicznym silnikiem o pojemności 1,3 dm3, oraz o modele wyposażone w silnik o pojemności 1,6 dm3. Te największe silniki były opcjonalnie łączone ze skrzyniami automatycznymi.
W 1994 roku wprowadzono nieco większy silnik Diesla o pojemności skokowej 1,5 dm3.
W styczniu 1995 roku w zakładach Peugeota w Mulhouse wyprodukowano milionowy egzemplarz modelu 106.
Na początku 1996 roku samochody 106 poddane zostały modernizacji. W wyniku face-liftingu zmieniono przednią część nadwozia, która stała się bardziej podobna do większych modeli tej firmy. Zmieniono także tylne lampy zespolone. Bardziej atrakcyjny wygląd i szeroka gama silników powodowały dużą popularność tego modelu.
Od 1998 roku, po uruchomieniu produkcji większego modelu 206, stopniowo redukowano liczbę oferowanych wersji silnikowych.
Zakończenie produkcji samochodów rodziny 106 nastąpiło w lipcu 2003 roku. Ogółem wyprodukowano niemal 2,8 mln egzemplarzy tych pojazdów. Funkcję następcy powierzono wówczas nieco większemu 206, gdyż właściwy następca w postaci modelu 107 pojawił się na rynku niemal dwa lata później.