Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

PEUGEOT 206 (1998-2012)

Logo PEUGEOT 206

Oficjalna prezentacja modelu 206 odbyła się w czerwcu 1998 roku. Jest to całkowicie nowa konstrukcja, która zastąpiła w gamie firmy popularny model 205. Silnym atutem modelu 206 była atrakcyjna sylwetka dwubryłowego nadwozia typu hatch-back, powstałego przy współpracy z włoską firmą Pininfarina. Duży kąt pochylenia szyby przedniej i ciekawy kroplowy kształt reflektorów to znaki szczególne tego nadwozia. Szkielet nadwozia o dużej sztywności i wyodrębnione strefy zgniotu zapewniały bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom. Większe wymiary wnętrza i bagażnika (w stosunku do modelu 205) sprawiały, że pojazd był bardziej funkcjonalny i cieszył się dużym powodzeniem na rynku.

Początkowo gama silników składała się z jednostek benzynowych o pojemnościach skokowych 1,1 , 1,4 i 1,6 dm3 oraz wolnossącego silnika Diesla o pojemności 1,9 dm3. Wszystkie silniki współpracowały z pięciobiegowymi skrzyniami przekładniowymi.

W 1999 roku gama modeli 206 powiększyła się o usportowione modele 16S i 16S GT wyposażone w dynamiczne silniki o pojemności 2,0 dm3.

Na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2000 roku zaprezentowano produkcyjną wersję modelu 206 CC z oryginalnym nadwoziem otwartym, wyposażonym w sztywny lecz składany dach. To praktyczne rozwiązanie szybko zdobyło uznanie na rynku. Następną nowością tegoż roku było wprowadzenie turbodoładowanego silnika Diesla (z rodziny HDI) o pojemności 2,0 dm3, z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Wiosną 2002 roku, na genewskim Salonie Samochodowym, debiutowała wersja z uniwersalnym nadwoziem typu kombi, produkowana w brytyjskiej fabryce grupy PSA. Nadwozie w układzie pięciodrzwiowym miało zwiększony zwis tylny, ale zachowało kompaktowe wymiary. W tym samym okresie wprowadzono nowy, ekonomiczny silnik Diesla o pojemności skokowej 1,4 dm3. Nowa jednostka napędowa stosowana jest w nadwoziach typu hatch-back i kombi.

W roku 2003 trafiła na rynek nowa wersja sportowa oznaczona dodatkowym symbolem RC. W połowie tegoż roku cała rodzina samochodów 206 poddana została nieznacznej modernizacji (face-lifting). Wprowadzono przezroczyste szyby przednich lamp, a dolny powiększony wlot powietrza uzyskał wypełnienie wzorowane plastrem miodu. Na tylnych drzwiach pojawił się duży znak firmowy.

W 2004 roku do gamy silnikowej dołączył nowy turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,6 dm3, wyposażony w filtr cząstek stałych. W maju następnego roku wyprodukowano 5-cio milionowy egzemplarz Peugeota 206.

Po uruchomieniu produkcji modelu 207, kontynuowano wytwarzanie modeli 206 ale ograniczono liczbę wersji silnikowych. W 2007 roku zakończono produkcję samochodów z nadwoziami kabriolet i kombi.

Początkiem 2009 roku samochody 206 z nadwoziami typu hatch-back zostały zmodernizowane i upodobniły się nowszych modeli 207 i 308. Zmieniono także lampy tylne, a nowa deska rozdzielcza została adaptowana z nowszego modelu 207. Samochody te otrzymały oznaczenie 206+, a dostępne były tylko trzy wersje silnikowe. Ich produkcję zakończono w 2012 roku.

Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206
Miniatura PEUGEOT 206

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025