Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych
PEUGEOT 207 (2006-2014)
Wybierz model samochodu:
CABRIO-COUPE 2-drzwiowy
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
KOMBI 5-drzwiowy
Model oznaczony jako 207 miał swój oficjalny debiut w marcu 2006 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie i kilka miesięcy później trafił do sprzedaży. W gamie tej marki częściowo zastąpił model 206, gdyż niektóre wersje były nadal produkowane..
Ogólna koncepcja konstrukcyjna nie została zmieniona w stosunku do poprzednika. Do budowy modelu 207 wykorzystano płytę podłogową Citroena C3.
Początkowo zaoferowano wersje z dwubryłowymi nadwoziami typu hatch-back w układzie trzy- lub pięciodrzwiowym. Nowe nadwozie było wyraźnie większe - rozstaw osi powiększono o niemal 10 cm. Długość całkowita wzrosła natomiast o ponad 20 cm, co znacząco wpłynęło na poprawę komfortu jazdy i zwiększenie przestrzeni bagażowej.
Gamę jednostek napędowych tworzyły czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 1,6 dm3 oraz silniki Diesla o podobnej pojemności. Napęd przenoszony był na koła przednie poprzez pięciobiegowe mechaniczne skrzynie przekładniowe. Skrzynie automatyczne stosowano opcjonalnie tylko w nielicznych wersjach.
Samochody tej rodziny szybko zdobyły popularność i w 2007 roku model ten był liderem europejskiego rynku. Poza zakładami francuskimi produkowano je w Hiszpanii i na Słowacji.
W 2007 roku wprowadzono nową rodzinę silników benzynowych (VTi), opracowaną wspólnie ze specjalistami firmy BMW. Wiosną tegoż roku rodzina 207 powiększyła się o kabriolet CC, ze sztywnym składanym dachem i usportowioną wersję RC. Jesienną nowością była wersja kombi (SW) w układzie pięciodrzwiowym.
W czerwcu 2009 roku rodzina samochodów 207 poddana została modernizacji. Najbardziej widocznymi zmianami objęto przedni zderzak i tylne lampy. Zmodyfikowano także niektóre silniki.
W 2010 roku najmocniejsze wersje silnikowe wyposażono w nowe manualne skrzynie przekładniowe o sześciu biegach.
W 2012 roku, po uruchomieniu produkcji modelu 208 oficjalnie zakończono wytwarzanie samochodów rodziny 207, ale na niektórych rynkach nadal oferowano najprostsze wersje oznaczone jako 207 +. Dopiero w połowie 2014 roku wycofano je z oferty.