Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
PEUGEOT 3008 I (2009-2016)
Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Oficjalny debiut modelu 3008 odbył się podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2009 roku, natomiast debiut rynkowy miał miejsce w połowie tegoż roku Samochód ten łączył w sobie cechy kompaktowego pojazdu rodzinnego i crossover'a o zwiększonym prześwicie. W konstrukcji tego modelu wykorzystano wiele zespołów pochodzących z samochodu typu 308.
Dwubryłowe pięciodrzwiowe nadwozie miało oryginalną stylizację i stosunkowo dużą wysokość. Za dopłatą dostępny był szklany dach o powierzchni 1,6 m2. Wnętrze zapewniało wygodną podróż dla pięciu osób i charakteryzowało się dużą liczbą schowków o łącznej pojemności 50 dm3.
Od początku produkcji oferowano cztery wersje silnikowe. Silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,6 dm3 dostępne były w wersji wolnossącej i doładowanej, natomiast turbo diesle z rodziny HDi miały pojemność 1,6 oraz 2,0 dm3. Napęd przekazywany był na koła przednie poprzez mechaniczne skrzynie przekładniowe o pięciu lub sześciu przełożeniach. Opcjonalnie zaoferowano system Grip Control ułatwiający jazdę po śniegu, piasku czy błocie.
Jesienią 2009 roku dołączyła do rodziny 3008 wersja wyposażona we wzmocniony silnik Diesla o pojemności 2,0 dm3 współpracujący z automatyczną skrzynią przekładniową.
Wiosną 2011 roku wprowadzono na rynek wersję Hybrid 4, wyposażoną w silnik Diesla oraz elektryczny silnik do napędu tylnej osi pojazdu.
Jesienią 2013 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem, zaprezentowane zostały zmodernizowane samochody rodziny 3008. Po face-liftingu zmieniła się głównie przednia część nadwozia. W nowym zderzaku pojawił się inny wlot powietrza, nawiązujący do najnowszych modeli marki Peugeot. Nieco inaczej osadzono lampy przeciwmgielne oraz zmieniano zewnętrzny kształt reflektorów. We wnętrzu zmieniono poszycia tapicerskie.
Zmodernizowano gamę dotychczasowych jednostek napędowych pod kątem ekologii i wprowadzono nowy silnik benzynowy. Był to turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 dm3. Kolejną nowością było zastosowanie w niektórych wersjach zrobotyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej.
Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło wiosną 2016 roku.