Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

PEUGEOT 406 (1995-2004)

Logo PEUGEOT 406

Model 406 reprezentujący firmę Peugeot w segmencie rynkowym D pojawił się na rynku w październiku 1995 roku. Był on następcą modelu 405, cieszącego się dużą popularnością, nie tylko we Francji.

W stosunku do poprzednika rozstaw osi został zwiększony o 3 cm, lecz długość całkowita wzrosła o ponad 15 cm. Spokojna i jednocześnie elegancka sylwetka trzybryłowego nadwozia miała również dobre własności aerodynamiczne. Bryłę nadwozia opracowano w znanej włoskiej firmie projektowej Pininfarina.

Początkowo gama silników składała się z dwóch jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,8 i 2,0 dm3 oraz dwóch turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,9 i 2,1 dm3. W następnym roku zastosowano bardziej ekonomiczne silniki o pojemności 1,6 dm3 (benzynowy) i 1,9 dm3 (Diesel) oraz silniejsze benzynowe jednostki napędowe w postaci doładowanego silnika o pojemności 2,0 dm3 oraz silnika w układzie V6 o pojemności 3,0 dm3.

Jesienią 1996 roku, na paryskim Salonie Samochodowym prezentowano dwie nowe wersje nadwoziowe: pięciodrzwiowe kombi oraz coupe. Rozstaw osi w obu nowych wersjach pozostał bez zmian.

Model coupe produkowany był we włoskich zakładach Pininfarina, a na rynku pojawił się dopiero w maju 1997 roku. Jego nadwozie wyróżniało się wyjątkowo atrakcyjną sylwetką o eleganckich i płynnych liniach. Było szersze i niższe od pozostałych.

W 1997 roku, silnik podstawowej wersji tego modelu o pojemności 1,6 dm3, został zastąpiony jednostką 1,8 dm3 o obniżonej mocy. W następnym roku wprowadzono nowoczesnego turbodiesla typu HDi o pojemności 2,0 dm3, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa.

W kwietniu 1999 roku przeprowadzono face-lifting całej rodziny 406 (lecz bez modeli coupe), w wyniku którego zmieniła się głównie przednia część nadwozia oraz elementy wnętrza. W nadwoziu trzybryłowym zmieniły się także lampy tylne.

Silniki wysokoprężne typu HDi (2,0 dm3) były oferowane w dwóch wersjach mocy. W roku 2000 gama silników została powiększona o benzynową jednostkę o pojemności 2,2 dm3 oraz turbodiesel HDI o takiej samej pojemności. Wprowadzono także nowy benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 dm3.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny 406 nastąpiło we Francji w 2004 roku, natomiast modele z nadwoziami coupe produkowano jeszcze rok dłużej. Ogółem wyprodukowano niemal 1,67 mln tych pojazdów.

Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406
Miniatura PEUGEOT 406

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024