Wybierz rodzinę:
Katalog samochodów seryjnych
PEUGEOT 406 (1995-2004)
Wybierz model samochodu:
COUPE 2-drzwiowy
KOMBI 5-drzwiowy
NOTCH-BACK 4-drzwiowy
Model 406 reprezentujący firmę Peugeot w segmencie rynkowym D pojawił się na rynku w październiku 1995 roku. Był on następcą modelu 405, cieszącego się dużą popularnością, nie tylko we Francji.
W stosunku do poprzednika rozstaw osi został zwiększony o 3 cm, lecz długość całkowita wzrosła o ponad 15 cm. Spokojna i jednocześnie elegancka sylwetka trzybryłowego nadwozia miała również dobre własności aerodynamiczne. Bryłę nadwozia opracowano w znanej włoskiej firmie projektowej Pininfarina.
Początkowo gama silników składała się z dwóch jednostek benzynowych o pojemności skokowej 1,8 i 2,0 dm3 oraz dwóch turbodoładowanych silników Diesla o pojemności 1,9 i 2,1 dm3. W następnym roku zastosowano bardziej ekonomiczne silniki o pojemności 1,6 dm3 (benzynowy) i 1,9 dm3 (Diesel) oraz silniejsze benzynowe jednostki napędowe w postaci doładowanego silnika o pojemności 2,0 dm3 oraz silnika w układzie V6 o pojemności 3,0 dm3.
Jesienią 1996 roku, na paryskim Salonie Samochodowym prezentowano dwie nowe wersje nadwoziowe: pięciodrzwiowe kombi oraz coupe. Rozstaw osi w obu nowych wersjach pozostał bez zmian.
Model coupe produkowany był we włoskich zakładach Pininfarina, a na rynku pojawił się dopiero w maju 1997 roku. Jego nadwozie wyróżniało się wyjątkowo atrakcyjną sylwetką o eleganckich i płynnych liniach. Było szersze i niższe od pozostałych.
W 1997 roku, silnik podstawowej wersji tego modelu o pojemności 1,6 dm3, został zastąpiony jednostką 1,8 dm3 o obniżonej mocy. W następnym roku wprowadzono nowoczesnego turbodiesla typu HDi o pojemności 2,0 dm3, wyposażonego w bezpośredni wtrysk paliwa.
W kwietniu 1999 roku przeprowadzono face-lifting całej rodziny 406 (lecz bez modeli coupe), w wyniku którego zmieniła się głównie przednia część nadwozia oraz elementy wnętrza. W nadwoziu trzybryłowym zmieniły się także lampy tylne.
Silniki wysokoprężne typu HDi (2,0 dm3) były oferowane w dwóch wersjach mocy. W roku 2000 gama silników została powiększona o benzynową jednostkę o pojemności 2,2 dm3 oraz turbodiesel HDI o takiej samej pojemności. Wprowadzono także nowy benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 dm3.
Zakończenie produkcji samochodów rodziny 406 nastąpiło we Francji w 2004 roku, natomiast modele z nadwoziami coupe produkowano jeszcze rok dłużej. Ogółem wyprodukowano niemal 1,67 mln tych pojazdów.