Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
RENAULT CLIO I (1990-1998)
Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Samochody Clio pierwszej generacji weszły do sprzedaży wiosną 1990 roku. Dwubryłowe nadwozie typu hatch-back miało spokojną stylizację i sylwetkę o lekko klinowym zarysie. Pojazd miał stosunkowo niską wartość współczynnika oporu powietrza. Od początku produkcji oferowano nadwozia zarówno w układzie trzy- jak i pięciodrzwiowym.
Gama silników składała się początkowo z pięciu jednostek napędowych. Silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,1 , 1,2 , 1,4 i 1,7 dm3, natomiast wolnossący silnik Diesla miał pojemność 1,9 dm3. Oprócz pięciobiegowych mechanicznych skrzyń przekładniowych w niektórych modelach stosowano automatyczne skrzynie hydromechaniczne. Wszystkie wersje tych pojazdów miały napęd kół przednich. Samochody Clio szybko zyskały uznanie, czego wyrazem było między innymi przyznanie tytułu Samochodu Roku 1991.
W 1991 roku gamę modeli powiększył usportowiony model 16S napędzany 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1,8 dm3, a rok później silnik 1,7 dm3 został zastąpiony jednostką o pojemności powiększonej do 1,8 dm3 (ośmiozaworową). Najszybszą wersją Clio był jednak model Williams z dynamicznym silnikiem o pojemności 2,0 dm3.
W 1994 roku przeprowadzono niewielką modernizację rodziny Clio. W jej wyniku zmieniono nieco wlot powietrza i tylne lampy zespolone. We wnętrzu zastosowano nowe materiały.
Kolejna modernizacja (face-lifting 2) odbyła się w 1996 roku. Większe lampy i nowy zderzak w znacznym sposób zmieniły przednią część samochodu. Modernizacji poddano także wnętrze pojazdu. Zrezygnowano wówczas ze stosowania starszego silnika o pojemności 1,1 dm3 i wprowadzono nowy, ekonomiczny silnik o pojemności skokowej 1,15 dm3.
Zakończenie produkcji samochodów pierwszej generacji nastąpiło początkiem 1998 roku, a ogółem wykonano około 4 miliony tych pojazdów.