Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
RENAULT THALIA I (1999-2008)
Samochody Thalia pierwszej generacji pojawiły się na rynku w 1999 roku. W niektórych krajach jak Bułgaria, Rumunia i Turcja pojazdy te występują pod nazwą Symbol. Ich produkcja odbywała się początkowo w tureckiej miejscowości Bursa, ale rok później podjęto produkcję w Argentynie i Brazylii. Nieco później rozpoczęto montaż tych pojazdów w Meksyku, ale sprzedawano je pod nazwą Nissan Platina.
W stosunku do modelu wyjściowego nadwozie zostało wydłużone w tylnej części (za drugą parą drzwi bocznych) i wygospodarowano obszerny bagażnik o pojemności ponad 500 dm3. Składane oparcie tylne pozwalało na przewóz długich przedmiotów. Zewnętrzna forma nadwozia należała do zbyt udanych, ale była funkcjonalna.
Do napędu stosowano silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 dm3, w wersji 8- lub 16-zaworowej. W stosunku do modelu Clio zmieniono zawieszenie kół tylnych i zastosowano belkę skrętną oraz sprężyny śrubowe.
W 2002 roku przeprowadzono modernizację nadwozia (Faza II), w wyniku której wzmocniono jego strukturę, zmieniono wygląd części przedniej i niektóre elementy wyposażenia wnętrza.
W 2003 roku gamę silników wzbogacono o nowoczesny i ekonomiczny turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1,5 dm3.
W ramach kolejnej modernizacji (Faza III) zrealizowanej we wrześniu 2006 roku zmieniono przedni tylny zderzak oraz zmieniono deskę rozdzielczą i kierownicę. Dotychczasowy silnik podstawowy został zastąpiony nowym, o pojemności 1,2 dm3 i takiej samej mocy.
Ogółem wyprodukowano około 600 tysięcy samochodów Thalia (Symbol) pierwszej generacji.