Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SAAB 9-5 II (2009-2011)

Miniatura SAAB 9-5

Oficjalna prezentacja samochodu Saab 9-5 drugiej generacji odbyła się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem we wrześniu 2009 roku. Nowy model z nadwoziem typu notch-back jest wyraźnie większy od poprzednika. Bazą konstrukcyjną była platforma Epsilon II. Rozstaw osi był w stosunku do poprzednika większy o 13 cm, a długość całkowita wzrosła do ponad 5 m. Był więc to największy model jaki kiedykolwiek został opracowany pod tą marką.

Kłopoty finansowe wstrzymały jednak dalsze prace wdrożeniowe i kontynuowano je dopiero po przejęciu firmy Saab przez holenderską firmę Spyker (w styczniu 2010 roku). Produkcja seryjna ruszyła w kwietniu 2010 roku. Początkowo oferowane były dwie wersje silnikowe, benzynowa i wysokoprężna o pojemności skokowej 2,0 dm3. Stosowano zarówno mechaniczne jak i automatyczne skrzynie przekładniowe. Napęd przekazywany był na koła przednie.

Nieco później gama silników miała być powiększona o mniejsze jednostki napędowe, planowano także wersje z napędem na obie osie oraz nadwozie typu kombi.

Kłopoty finansowe doprowadziły jednak do upadłości firmy i produkcję tych samochodów zakończono w grudniu 2011 roku. Wykonano jedynie 10280 egzemplarzy.

Miniatura SAAB 9-5
Miniatura SAAB 9-5
Miniatura SAAB 9-5
Miniatura SAAB 9-5
Miniatura SAAB 9-5
Miniatura SAAB 9-5

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024