Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

SKODA OCTAVIA II (1996-2010)

Miniatura SKODA OCTAVIA

Po raz drugi nazwa Octavia pojawiła się w listopadzie 1996 roku. Taką nazwę otrzymał nowy model opracowany już pod zarządem Volkswagena. Obszerne nadwozie w układzie 2,5-bryłowym powstało w oparciu o płytę podłogową przyszłego Golfa IV generacji. Także zespoły mechaniczne, łącznie z silnikami, pochodzą z modeli oferowanych przez grupę Volkswagena.

W początkowym okresie stosowano silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,6 dm3 (w dwóch wersjach) i 1,8 dm3 oraz wysokoprężne o pojemności 1,9 dm3 w wersji wolnossącej i doładowanej. Silniki ustawiono poprzecznie, a napęd przekazywany był na koła przednie.

Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem w 1997 roku zaprezentowana została Octavia z nadwoziem kombi. Debiut rynkowy tej wersji odbył się w połowie 1998 roku. Równocześnie rozszerzono gamę silników o większe jednostki benzynowe: turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 dm3 oraz wolnossący o pojemności 2,0 dm3.

W 1999 roku wprowadzono na rynek ekonomiczną wersję Octavii wyposażoną w silnik o pojemności 1,4 dm3 będący zmodernizowaną odmianą znanej od dawna jednostki 1,3 dm3 stosowanej w modelu Felicia.

Drugą nowością tegoż roku był model kombi z napędem na obie osie. Tu również wykorzystano zespoły Volkswagena stosowane m.in. w Golfie 4Motion, gdzie za rozdział siły napędowej pomiędzy obie osie odpowiadało sprzęgło typu Haldex. Przedstawiono także jubileuszowy model z luksusowym wyposażeniem, o nazwie Laurin&Klement, który miał akcentować przywiązania marki do tradycji.

Jesienią 2000 roku przedstawiono odnowioną rodzinę Octavii. Przeprowadzony face-lifting objął głównie przednią część nadwozia. Odświeżono również gamę silników. Wycofano stary silnik benzynowy o pojemności 1,4 dm3 i wprowadzono nowy o 16 zaworach. Całkowitą nowością była usportowiona wersja o symbolu RS. Do jej napędu zastosowano turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 dm3 adaptowany ze sportowego Audi TT.

Od 2002 roku model RS dostępny był również w wersji kombi, a model z napędem 4x4 w wersji hatch-back. W następnym roku wprowadzono mocniejszą wersję silnika 1,9 TDI.

W lutym 2004 roku ruszyła produkcja samochodów Octavia trzeciej generacji, ale nie zakończono produkcji pojazdów tej generacji. Od jesieni oznaczano je dodatkową nazwą Tour.

Zakończenie produkcji Octavii Tour nastąpiło dopiero w 2010 roku.

Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA
Miniatura SKODA OCTAVIA

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024