Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

SKODA YETI (2009-2017)

Logo SKODA YETI

Model o nazwie Yeti debiutował oficjalnie w marcu 2009 roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Był to pierwszy pojazd typu crossover w historii tej marki.

W jego konstrukcji wykorzystano wiele zespołów i elementów pochodzących z innych modeli Skody, głównie Octavii.

Samochód charakteryzował się kompaktowymi wymiarami i pudełkowatą sylwetką nadwozia, z racji niemal pionowej ściany tylnej. Przy rozstawie osi 2579 mm jego długość całkowita wynosiła tylko 4223 mm. Przednia ściana nadwozia miała charakterystyczny wygląd wynikający z kształtu i rozmieszczenia czterech lamp.

Funkcjonalność wnętrza podnosił system przesuwania i składania trzech tylnych siedzeń o nazwie VarioFlex, znany już z modelu Roomster.

Gama jednostek napędowych składała się początkowo z czterocylindrowych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,2 i 1,8 dm3 oraz silników Diesla o pojemności 2,0 dm3 w trzech wersjach, o zróżnicowanych osiągach. Silniki te standardowo łączono z sześciobiegowymi mechanicznymi skrzyniami przekładniowymi, a niektóre były dostępne z dwusprzęgłowymi skrzyniami typu DSG.

W wersjach podstawowych napędzane były koła przednie, ale w ofercie były także modele z dołączanym napędem tylnej osi poprzez sprzęgło typu Haldex.

W 2010 roku gamę silników powiększono o jednostkę benzynową o pojemności 1,4 dm3 oraz o mniejszego turbodiesla o pojemności 1,6 dm3 (wersja Greenline).

W 2013 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem zaprezentowano samochody Yeti po modernizacji typu face-lifting. Przednia ściana nadwozia straciła oryginalność na rzecz upodobnienia do innych nowszych modeli Skody. Wprowadzono diodowe światła dzienne, a na tylnych drzwiach pojawiły się skośne przetłoczenia znane już z innych modeli jak Rapid czy Octavia. Nowością było wprowadzenie podziału na dwie wersje o pewnym zróżnicowaniu wyglądu. Wersje o nazwie Outdoor różniły się od zwykłych (miejskich) zastosowaniem nielakierowanych elementów ochronnych wykonanych z tworzyw sztucznych. Wzbogacono wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Od 2014 roku oferowano też wersje Monte Carlo, wyposażone w elementy typowe dla modeli sportowych.

W połowie 2015 roku zmodyfikowano gamę jednostek napędowych TSI oraz TDI. Ulepszono konstrukcję silników TSI, a wszystkie jednostki dostosowano do wymagań ekologicznej normy Euro6. W listopadzie tegoż roku wyprodukowano półmilionowy egzemplarz tego modelu.

Zakończenie produkcji samochodów rodziny Yeti nastąpiło w 2017 roku. Kilka miesięcy później debiutował następca, czyli większy model o nazwie Karoq.

Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI
Miniatura SKODA YETI

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024