Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

SUZUKI SPLASH (2007-2014)

Logo SUZUKI SPLASH

Samochód o nawie Splash debiutował publicznie jesienią 2007 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem, ale sprzedaż tych pojazdów rozpoczęto dopiero wiosną następnego roku. Produkcja została uruchomiona w węgierskiej fabryce Suzuki w mieście Esztergom wraz z bliźniaczym modelem Opel Agila (drugiej generacji). Rok później rozpoczęto produkcję tych pojazdów w Indiach, pod nazwą Maruti Suzuki Ritz.

Ogólna koncepcja konstrukcyjna była typowa dla pojazdów segmentu rynkowego B. Zdecydowano się na wykorzystanie płyty podłogowej z pierwszej generacji modelu Agila, na której osadzono większe pięciodrzwiowe nadwozie o zmienionych proporcjach i oryginalnej stylistyce. Przy rozstawie osi 2360 mm, długość całkowita wynosiła 3715 mm. Obłe kształty przedniej części nadwozia kontrastowały z niemal pionową ścianą tylną. Charakterystycznym szczegółem były smukłe pionowe lampy tylne umieszczone w tylnych słupkch.

Do napędu stosowano alternatywnie dwa wolnossące silniki benzynowe oraz turbodoładowany silnik Diesla. Silniki benzynowe miały pojemność skokową 1,0 oraz 1,2 dm3, przy czym mniejsza jednostka miała trzy cylindry, większa była czterocylindrowa. W każdym cylindrze tych silników umieszczono cztery zawory. Turbodiesel miał pojemność skokową 1,25 dm3 i pochodził z indyjskiej fabryki Suzuki, ale była to licencyjna wersja silnika Powertrain.

Napęd był przekazywany na oś przednią poprzez pięciobiegową mechaniczną skrzynię przekładniową. Alternatywą była automatyczna hydromechaniczna skrzynia przekładniowa oferowana opcjonalnie z benzynowym silnikiem 1,2 dm3.

Początkiem 2010 roku przeprowadzono modyfikację gamy jednostek napędowych. Silniki benzynowe dostosowano do wymagań normy Euro5, natomiast z oferty wycofano silnik Diesla. Dwa lata później nadwozie poddano operacji face-lifting. Zmiany objęły głównie przednią część nadwozia i przyczyniły się do niewielkiego wzrostu długości pojazdu.

Zakończenie produkcji samochodów Splash nastąpiło w listopadzie 2014 roku. Następcą został nieco mniejszy model o nazwie Celerio.

Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH
Miniatura SUZUKI SPLASH

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024