Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz rodzinę:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN NEW BEETLE (1998-2010)

Logo VOLKSWAGEN NEW BEETLE

W 1994 roku na kilku Salonach Samochodowych, w stoisku marki Volkswagen prezentowano samochód studialny o nazwie Concept1. Kształty nadwozia tego pojazdu silnie nawiązywały do tak popularnego przed laty Volkswagena "Garbusa". Wielkie zainteresowanie tym pojazdem skłoniło zarząd firmy do podjęcia decyzji o uruchomieniu produkcji seryjnej.

Produkcję tego modelu, który nazwano New Beetle, zlokalizowano w Meksyku, a jej początek miał miejsce w styczniu 1998 roku.

W konstrukcji tego pojazdu wykorzystano płytę podłogową oraz większość zespołów mechanicznych z modelu Golf (IV-generacji), tak więc pod względem mechanicznym znacznie odbiegał od klasycznego "Garbusa". Przyjęte kształty nadwozia wpłynęły na ograniczenie wymiarów wnętrza i bagażnika.

W pierwszym okresie do produkcji skierowano dwie wersje silnikowe. Silnik benzynowy miał pojemność skokową 2,0 dm3, natomiast turbodoładowany silnik Diesla (TDI)-1,9 dm3.

Pojazdy miały napęd na koła przednie i dostępne były zarówno ze skrzyniami przekładniowymi manualnymi jak i automatycznymi.

Pod koniec 1999 roku wprowadzono do produkcji dwie dalsze benzynowe wersje silnikowe. Tańszy model wyposażono w silnik o pojemności 1,6 dm3, a drugi został wyposażony w dynamiczny turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 dm3.

W maju 2000 roku rozpoczęto wytwarzanie limitowanej serii (liczącej 250 sztuk)

ekskluzywnej i bardziej dynamicznej wersji RSi. Silnik V6 o pojemności 3,2 dm3 poprzez sześciobiegową skrzynkę przekładniową napędzał wszystkie koła pojazdu.

Pod koniec tegoż roku na rynku pojawiły się następne wersje silnikowe tego pojazdu. Pierwsza z nich otrzymała benzynowy silnik VR5 o pojemności 2,3 dm3, a druga turbodoładowany silnik Diesla z pompowtryskiwaczami. W 2001 roku do gamy silnikowej dołączyła najmniejsza benzynowa jednostka o pojemności 1,4 dm3.

Wiosną 2003 roku uruchomiono produkcję nowej wersji z otwartym nadwoziem typu kabriolet.

Jesienią 2005 roku, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem, debiutował New Beetle po modernizacji (face-lifting). Zmieniono kształty przednich i tylnych błotników, obu zderzaków oraz lamp.

Zmiany nastąpiły także w gamie silników. Zrezygnowano z silnika VR5 oraz ze słabszej wersji turbodiesla, a pozostałe jednostki zmodernizowano tak aby spełniały normę Euro IV.

Zakończenie produkcji samochodów tej rodziny nastąpiło w drugiej połowie 2010 roku, a następcami były pojazdy z nowej rodziny o skróconej nazwie - Beetle.

Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE
Miniatura VOLKSWAGEN NEW BEETLE

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2024