Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN PASSAT I (1973-1980)

Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT

Samochody pierwszej generacji stanowiły bliźniaczą konstrukcję w stosunku do modelu Audi 80, wdrożonego do produkcji o rok wcześniej i uhonorowanego tytułem "Samochodu Roku 1972". Bryły nadwozi całej rodziny Passatów zostały zaprojektowane przez włoskiego mistrza Giorgetto Giugiaro. W odróżnieniu od poprzednich modeli VW (oznaczonych liczbami 411/412) w formie zewnętrznej dominowały linie proste i bardziej zdecydowane krawędzie. Przeniesienie zespołu napędowego do przodu zaowocowało istotną poprawą walorów użytkowych. Przy mniejszych wymiarach zewnętrznych uzyskano wygodniejsze wnętrze i większą przestrzeń bagażową.

W gamie Passata oferowane były początkowo tylko dwa nadwozia typu fast-back (dwu- oraz czterodrzwiowe). Nadwozie kombi o nazwie Variant, pojawiło się w styczniu 1974 roku, a w kwietniu następnego roku wprowadzono do produkcji nadwozia typu hatch-back (trzy- i pięciodrzwiowe).

Początkowo stosowano silniki benzynowe o pojemności skokowej 1,3 i 1,5 dm3. Te ostatnie zostały w 1975 roku zastąpione przez silniki 1,6 dm3 o tych samych mocach. Wszystkie jednostki napędowe umieszczone zostały wzdłużnie. W 1977 roku przeprowadzono "face-lifting" nadwozia, po którym Passaty otrzymały obniżoną i bardziej zaokrągloną przednią część nadwozia oraz nowe zderzaki z tworzyw sztucznych. Od 1978 roku Passaty dostępne były również z silnikami Diesla o pojemności skokowej 1,5 dm3.

Produkcję samochodów tej generacji zakończono latem 1980 roku, a ogółem wykonano około 2,6 mln sztuk.

Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT
Miniatura VOLKSWAGEN PASSAT

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025