Logo Auto-era
Logo Auto-era

Wybierz generację:

Katalog samochodów seryjnych

VOLKSWAGEN POLO IV (2001-2008)

Miniatura VOLKSWAGEN POLO

Na Salonie Samochodowym we Frankfurcie n/Menem w 2001 roku zaprezentowana została czwarta jgeneracja modelu Polo.

Model ten został całkowicie przekonstruowany i oparty na nowej płycie podłogowej, którą już wcześniej zastosowano w Skodzie Fabii. Nadwozie typu hatch-back zostało istotnie wydłużone (o ponad 18 cm) i było oferowane zarówno w wersji trzy- jak i pięciodrzwiowej. Pod względem stylistycznym upodobniło się do mniejszego modelu VW o nazwie Lupo. Zrezygnowano z produkcji w Europie innych wersji nadwoziowych, ale w Brazylii uruchomiono w 2003 roku wersję z nadwoziem trzybryłowym typu notch-back. Wersja ta była oferowana w niektórych krajach europejskich pod nazwą Classic lub Sedan.

Do napędu tych pojazdów wykorzystano pięć różnych silników benzynowych o pojemności skokowej 1,2 i 1,4 dm3 w różnych wariantach mocy oraz trzy silniki Diesla o pojemności 1,4 i 1,9 dm3 (w dwóch wariantach).

Wzbogacone zostało również wyposażenie opcjonalne, w skład którego wchodził m.in. system stabilizacji trakcji (ESP), hydrauliczny asystent hamowania (HBA) czy półautomatyczny system klimatyzacji - Climatic.

Wiosną 2004 roku wprowadzono na rynek wersję Fun, która była lepiej przystosowana do jazdy po nieutwardzonych drogach. Prześwit zwiększono o 15 mm, zastosowano większe koła jezdne oraz relingi dachowe.

Początkiem 2005 roku przeprowadzono modernizację rodziny samochodów Polo. Największe zmiany po tej operacji face-lifting widoczne były w przedniej części nadwozia. Gamę silników powiększono o silnik benzynowy o pojemności 1,6 dm3.

W październiku 2005 roku debiutowała usportowiona wersja modelu Polo, nosząca oznaczenie GTI. Do jej napędu zastosowano czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,8 dm3.

Nowością 2006 roku był pięciodrzwiowy model CrossPolo, który przystosowano do jazdy po drogach nieutwardzonych. Samochody te wyróżniały się zwiększonym prześwitem i szeregiem osłon nadwozia wykonanych z tworzyw sztucznych.

Zakończenie produkcji samochodów trzeciej generacji nastąpiło końcem 2008 roku.

Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO
Miniatura VOLKSWAGEN POLO

Wszelkie prawa zastrzeżone - AUTO-ERA - 2002-2025