Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
VOLKSWAGEN POLO V (2008-2017)
Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 3-drzwiowy
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Debiut piątej generacji samochodów Polo odbył się podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2009 roku. Wykorzystano nową płytę podłogową mającą rozstaw osi zwiększony o ponad 3 cm. Nowe dwubryłowe nadwozie typu hatch-back miało większe wymiary od poprzednika. Początkowo oferowano tylko wersję pięciodrzwiową. Nadwozie w układzie trzydrzwiowym debiutowało pół roku później, podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie n/Menem.
Przygotowano szeroką gamę jednostek napędowych. Silniki benzynowe, trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 dm3 i czterocylindrowe o pojemności 1,4 dm3 przejęto z poprzedniej generacji, ale silniki Diesla o pojemności 1,6 dm3 (w trzech wersjach) były nową konstrukcją. Kilka miesięcy później do tej gamy dołączył nowoczesny turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 dm3, ale o czterech cylindrach.
Udana konstrukcja tych pojazdów przyczyniła się do uzyskania zaszczytnego tytułu Samochodu Roku 2010.
Wiosną 2010 roku rodzina Polo została powiększona o usportowiony model GTI, a nieco później wprowadzono na rynek modele Cross o nieco powiększonym prześwicie. Jesienią 2011 roku gamę silników powiększono o benzynowe czterocylindrowe jednostki 1,2 TSI.
Podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 2014 roku przedstawiono zmodernizowaną rodzinę samochodów Polo. Po tym face-liftingu nadwozie Polo upodobniło się do większego Golfa (VII generacji). Najbardziej widoczną zmianą są nowe zderzaki przedni i tylny. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica oraz zestaw wskaźników.
Istotne zmiany nastąpiły w gamie jednostek napędowych. Podstawowym źródłem napędu jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 dm3, który występuje w dwóch wariantach osiągów. Zmodernizowane silniki 1,2 TSI zyskały więcej mocy w obu wariantach. Nowy silnik Diesla mający trzy cylindry i pojemność 1,4 dm3 zastępuje dotychczasowe 1,2 i 1,6 TDI. W ofercie są trzy jego wersje różniące się osiągami. Mocniejsze silniki benzynowe dołączyły nieco później. Były to wersje 14 TSI Blue GTI oraz 1,8 GTI.
Zakończenie produkcji samochodów piątej generacji nastąpiło w pierwszej połowie 2017 roku.