Wybierz generację:
Katalog samochodów seryjnych
VOLKSWAGEN TIGUAN I (2007-2015)

Wybierz model samochodu:
HATCH-BACK 5-drzwiowy
Oficjalny debiut modelu o nazwie Tiguan odbył się jesienią 2007 roku podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Był to kompaktowy pojazd typu SUV.
Pięciodrzwiowe nadwozie bazowało na rozstawie osi 2,6 m, a całkowita długość pojazdu wynosiła niemal 4,43 m. Pod względem wizualnym nawiązywało do większego i trochę starszego modelu Touareg.
Od początku oferowano dwie odmiany nadwozia, które różniły się konstrukcją przedniego zderzaka. Wersja o charakterze szosowym miała zderzak zapewniający kąt natarcia 18o, natomiast w wersji terenowej kąt ten wynosił 28o. Pod względem konstrukcyjnym Tiguan był spokrewniony z Golfem piątej generacji.
Początkowo gama jednostek napędowych składała się z dwóch silników; benzynowego 1,4 TSI oraz Diesla 2,0 TDI. Oba były doładowane i wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa. Kilka miesięcy później gamę tą powiększono o benzynowe silniki 2,0 TSI (dwie wersje) i mocniejszego Diesla o pojemności 2,0 dm3. W układzie napędowym stosowano zarówno mechaniczne skrzynie biegów jak i automatyczne typu hydromechanicznego. Wszystkie wersje dostępne były z dołączanym napędem tylnej osi, wykorzystującym sprzęgło typu Haldex. Uproszczone modele Tiguana mające napęd przenoszony tylko na koła przednie pojawiły się w listopadzie 2008 roku.
W 2010 zdecydowano się na modernizację wnętrza pojazdów, a stosowane opcjonalnie tradycyjne hydromechaniczne "automaty" zostały zastąpione dwusprzęgłowymi skrzyniami przekładniowymi typu DSG.
W połowie 2011 roku przeprowadzono face-lifting, w ramach którego zmieniła się przednia część nadwozia, a także gama silników. Nowe elementy jak wlot powietrza, zderzak oraz lampy nawiązywały stylistycznie do wyglądu nowego Passata (VI generacji). W odnowionej gamie silnikowej pojawił się m. in. benzynowy silnik o pojemności 1,4 dm3 wyposażony zarówno w sprężarkę mechaniczną jak i turbosprężarkę oraz nowy bazowy turbodiesel o pojemności 2,0 dm3. W następnym roku dołączono najsilniejszą wersję tego silnika.
Kolejne zmiany w jednostkach napędowych nastąpiły wiosną 2015 roku, gdy wszystkie silniki przystosowano do wymagań ekologicznej normy Euro6.











