Katalog samochodów studialnych
Jaguar C-X16 (2011)
Sportowy samochód studialny marki Jaguar noszący oznaczenie C-X16 zaprezentowano jesienią 2011 roku podczas Salonu Samochodowego we Framkfurcie n/Menem. Sylwetka i proporcje nadwozia tego modelu wyraźnie nawiązują do słynnego modelu E-Type, który debiutował na rynku 50 lat wcześniej.
Dwuosobowe nadwozie typu coupe ma strukturę nośną wykonaną z lekkich stopów na bazie aluminium. Podobne materiały zastosowano na elementy poszycia zewnętrznego. Przy rozstawie osi 2622 mm długość całkowita wynosi jedynie 4445 mm.
Zdecydowano się na zastosowanie hybrydowego układu napędowego. W jego skład wchodzi doładowany silnik benzynowy w układzie V6 o pojemności skokowej 3,0 dm3 oraz silnik elektryczny, który został umieszczony w obudowie skrzyni przekładniowej. Silnik spalinowy osiąga moc maksymalną 380 KM, a wielkość maksymalnego momentu obrotowego wynosi 459 Nm. Silnik elektryczny (z funkcją generatora) dysponuje mocą 95 KM oraz momentem 235 Nm. Jego zadaniem jest dostarczenie dodatkowego impulsu napędowego na życzenie kierowcy, gdy ten użyje specjalnego przycisku znajdującego się na kierownicy. Silnik ten zasilany jest z baterii akumulatorów umieszczonych w przestrzeni za siedzeniami. Pojemność baterii wynosi 1,6 kWh. Zgromadzona w nich energia może być wykorzystana również do wyłącznie elektrycznego napędu pojazdu (przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h). Bateria akumulatorów jest doładowywana energią pochodzącą z systemu rekuperacji
Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 300 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa w teście europejskim NEDC wynosi tylko 5,7 dm3/100 km.